Den første optræden på Jyllandsringen blev aldrig specielt mindeværdig for Kevin Rossel, der var plaget af tekniske problemer hele weekenden. Derfor kom konkurrenterne noget tættere på førstepladsen, som dog blev forsvaret.

Med to sejre i de første afdelinger havde Kevin Rossel indledt livet på Team Flexlease.nu/Strøjer Tegl på bedste vis, men mødet med Jyllandsringen satte en kæp i et eller velfungerende hjul. Allerede under kvalifikationen var der problemer med benzintrykket, hvilket blev fulgt op af et defekt gasspjæld på en weekend, hvor bilen aldrig kom til at fungere for den førende kører i Super GT.

– Det blev en forfærdelig weekend, og hvor tingene kort og godt bare ikke virkede for os. Efter hver gang på banen var jeg gennemblødt af sved, fordi jeg skulle kæmpe med alt, og det føltes hele tiden som om, at jeg var ude på dæk, der havde kørt 100 omgange. I det første heat er der vild forsinkelse, hver gang jeg trykker på speederen, og det ender faktisk med, at vi er lige ved at køre tør, fordi bilen bruger så meget brændstof på at køre uregelmæssigt. Det var rent held, men det var så også nærmest det eneste held, vi løb ind i. Sådan er ræs jo nogle gange, kommer det ærligt fra Kevin Rossel, der sammen med sit hold har brugt dagene på at løbe bilen godt og grundigt igennem.

– Jeg følte generelt, at vi manglede noget greb, og så finder du bare aldrig den fart, der skal til. Jeg ved, at jeg har de bedste folk omkring mig, så nu tjekker vi alt, og allerede dagen efter løbet var bilen på rullefelt. Det kan ske, at du har en dårlig dag, men så skal vi holde os i top 5. Vi skal i hvert fald ikke ende som nummer 10, for det er ikke den måde, du vinder mesterskaber på. Sådan har jeg det, og jeg ved, at sådan har John Nielsen det også, fastslår Kevin Rossel, der evaluerer grundigt, så han trods alt kan bruge de bitre erfaringer fra Jyllandsringen til noget.

– Det er stadig mig, der fører serien, og jeg vandt sidste gang på Djursland, så det går vi selvfølgelig efter igen. Det vil være den rigtige måde at gå på sommerferie på, og nu tager vi erfaringerne med videre herfra. Der er noget at arbejde med, men vi har forudsætningerne for at lave et godt resultat igen næste gang, og så tror jeg på, at vi har haft vores dårlige weekend nu. Det gælder altid om at komme videre, og det er det, vi arbejder på nu.

Næste afdeling i Super GT køres på Ring Djursland den 22. og 23. juni.